Command Palette

Search for a command to run...

Ulæselige kasseboner strider mod god markedsføringsskik

Dato

24. maj 2004

Afgørelsestype

AftaleindgåelseEtik og almene samfundshensyn

Fuld sag

Emner

Forbrugerombudsmandens øvrige sager

En forbruger klagede til Forbrugerombudsmanden over kasseboner, der hurtigt bliver ulæselige på grund af falmning.

Problemstilling

  • Kasseboner, der bruges som dokumentation ved garanti- eller reklamationssager, bliver hurtigt ulæselige.

Forbrugerombudsmandens vurdering

  • Det er i strid med god markedsføringsskik, at dokumentation, som forretninger kræver ved reklamation, hurtigt bliver uanvendelig.
  • Forbrugerombudsmanden henstillede til butiksbranchen at finde en løsning, hvilket de accepterede.

Afgørelse

Forbrugerombudsmanden fandt, at det er i strid med god markedsføringsskik, at den dokumentation, som en forretning typisk vil kræve af en forbruger i forbindelse med en reklamation, efter kort tid er ulæselig og dermed uanvendelig. Forbrugerombudsmanden henstillede til butiksbranchens organisation at finde en løsning på problemet, hvilket organisationen gav tilsagn om.

Lignende afgørelser