Command Palette

Search for a command to run...

Teleselskab skal undersøge betaling ved fremlagt skærmprint fra netbank

Dato

15. december 2011

Afgørelsestype

Brug af oplysninger om betalingerTelefon og bredbånd

Fuld sag

Emner

Forbrugerombudsmandens øvrige sager

En forbruger klagede til Forbrugerombudsmanden over, at hendes teleselskab ikke anerkendte et skærmprint fra hendes netbank som bevis for rettidig betaling af en regning.

Sagens omstændigheder

  • Forbrugeren fremlagde et dateret skærmprint af betalingsoverførslen til teleselskabet.
  • Teleselskabet afviste skærmprintet som tilstrækkelig dokumentation.
  • Forbrugerombudsmanden vurderede, at fremlæggelsen af skærmprintet skabte en formodning for, at betalingen var foretaget.
  • Det er teleselskabets ansvar at undersøge, om betalingen er modtaget korrekt, når forbrugeren har fremlagt dokumentation, der skaber formodning for betaling.
  • Teleselskabet erkendte efterfølgende, at der var tale om en menneskelig fejl og godkendte skærmprintet som dokumentation.

Afgørelse

Forbrugerombudsmanden fastslog, at teleselskabet burde have undersøgt sagen nærmere, da forbrugeren fremlagde et skærmprint som dokumentation for betaling. Da teleselskabet efter henvendelsen fra Forbrugerombudsmanden erkendte fejlen og krediterede forbrugeren rykkergebyret, blev sagen afsluttet.

Lignende afgørelser