Afgørelse vedrørende afvisning af dækning for reparationsskade på bærbar computer
Dato
25. august 2010
Principiel sag
Nej
Forsikringstype
Totalforsikring
Afgørelse
Selskab medhold
Firma navn
Assurant General Insurance v/If Skadeforsikring
Dokument
Klageren havde en X-TRA Serviceforsikring for en bærbar computer hos Assurant General Insurance Limited. Efter reparation af computeren var klageren utilfreds og krævede købesummen refunderet, så hun kunne købe en ny computer andetsteds.
Sagens omstændigheder
- Klageren havde tidligere fået erstattet en totalskadet computer af selskabet i december 2007.
- I januar 2008 købte klageren en ny computer og tegnede forsikring for denne.
- Computeren blev sendt til reparation via forretningen, hvor den var købt, med flere fejl.
- Efter flere reparationsforsøg var klageren stadig utilfreds med resultatet.
- Klageren kontaktede forretningen og krævede beløbet for computeren tilbage.
Parternes argumenter
- Klageren krævede, at selskabet refunderede købesummen, så hun kunne købe en ny computer.
- Selskabet afviste kravet med henvisning til, at de ikke havde modtaget nogen skadesanmeldelse vedrørende den aktuelle skade, og at det var et mellemværende mellem klageren og forretningen.
- Selskabet anførte, at computeren var blevet repareret via forretningens værksted, og at dette ikke havde noget med en forsikringsskade at gøre.
Forsikringsbetingelser
Af forsikringsbetingelserne fremgår bl.a., at forsikringen dækker funktionsfejl, hændelige uheld og slidageskader, men ikke skader, der udbedres efter Købelovens reklamationsbestemmelser.
Nævnet erklærede sig enig med selskabet i, at den aktuelle tvist ikke er omfattet af forsikringen, og klagen blev derfor ikke taget til følge.
Lignende afgørelser