Indskærpelse til kabel-tv-leverandør for vildledende markedsføring
Dato
4. februar 2011
Afgørelsestype
Fuld sag
Emner
En kabel-tv-leverandør sendte breve til husstande, hvor de hævdede, at der ikke var modtaget betaling for kabel-tv. Brevene opfordrede modtagerne til at vælge en tv-pakke og tilbød en rabat ved hurtig tilmelding. Brevene indeholdt ikke oplysninger om retten til at frabede sig markedsføring.
Forbrugerombudsmandens vurdering
Forbrugerombudsmanden anså brevet for at være markedsføring og en særlig grov form, da forbrugerne blev vildledt til at tro, at de havde misligholdt en aftale.
Afgørelse
Forbrugerombudsmanden vurderede, at brevet til forbrugerne fra kabel-tv-leverandøren var vildledende markedsføring og i strid med Markedsføringsloven § 1, Markedsføringsloven § 3 og Markedsføringsloven § 6. Leverandøren modtog en indskærpelse om ikke at anvende en sådan markedsføring fremover.
Lignende afgørelser