Vildledende markedsføring af datingside-abonnementer
Dato
20. august 2012
Afgørelsestype
Udeladelse af væsentlige oplysninger (data)Uønskede abonnementer
Fuld sag
Emner
Forbrugerombudsmandens øvrige sager
Lovreferencer
Datingside markedsførte kortvarige plus-abonnementer, eksempelvis "7 dage, 19 kr.". Det var uklart for forbrugerne, at accept af tilbuddet indebar en løbende abonnementsaftale.
Forbrugerombudsmandens vurdering
- Forbrugerombudsmanden vurderede, at markedsføringen var vildledende og i strid med Markedsføringsloven § 3, jf. markedsføringsdirektivets art. 7, stk. 2.
- Efter forhandling med Forbrugerombudsmanden ændrede virksomheden sin markedsføring, så det tydeligt fremgik, at man indgik en løbende abonnementsaftale ved accept af tilbuddet.
Afgørelse
Forbrugerombudsmanden afsluttede sagen, da den erhvervsdrivende ændrede sin markedsføringspraksis. Ændringen bestod i, at det nu tydeligt fremgik af markedsføringen, at accept af tilbuddet om et kortvarigt abonnement medførte indgåelse af en løbende abonnementsaftale.
Lignende afgørelser