Mangelfuld prisinformation ved SMS-konkurrence: Forbruger krediteret efter indgriben fra Forbrugerombudsmanden
Dato
29. august 2012
Afgørelsestype
Fuld sag
Emner
Sagen omhandler en konkurrence, hvor deltagelse via SMS kostede 100 kr. Forbrugerombudsmanden vurderede, at informationen om prisen for SMS-deltagelse var utilstrækkelig.
Sagens omstændigheder
- En forbruger klagede over manglende information om prisen for at deltage i en konkurrence via SMS.
- Forbrugerombudsmanden undersøgte sagen og vurderede, at prisinformationen var utilstrækkelig.
- Forbrugerombudsmanden kontaktede klagerens teleselskab.
Teleselskabets handlinger
- Teleselskabet var enig i Forbrugerombudsmandens vurdering.
- Klageren blev krediteret de 100 kr.
- Teleselskabet stillede krav til konkurrenceudbyderen om at bringe tjenesten i overensstemmelse med loven og ”Rammeaftale for mobile indholds- og betalingstjenester”.
Afgørelse
Forbrugerombudsmanden konstaterede, at prisinformationen for konkurrencen var utilstrækkelig, da det ikke tydeligt fremgik, at deltagelse via SMS kostede 100 kr. Efter Forbrugerombudsmandens henvendelse til klagerens teleselskab, anerkendte teleselskabet, at tjenesten ikke var i overensstemmelse med gældende regler. Klageren blev efterfølgende krediteret de 100 kr., og teleselskabet stillede krav til konkurrenceudbyderen om at bringe tjenesten i overensstemmelse med loven og ”Rammeaftale for mobile indholds- og betalingstjenester”.
Lignende afgørelser