Command Palette

Search for a command to run...

Forbrugerombudsmandens vurdering af låneudbyders markedsføringsmateriale

Dato

19. maj 2004

Afgørelsestype

Aggressiv markedsføringMarkedsføring af låneomkostninger

Fuld sag

Emner

Forbrugerombudsmandens øvrige sager

Sagen omhandler en låneudbyders markedsføringspraksis, som Forbrugerombudsmanden har modtaget henvendelser om. Det drejer sig om udsendelse af skriftligt materiale, herunder lånetilbud, til navngivne personer.

Baggrund

  • Forbrugerombudsmanden har tidligere henstillet til erhvervsorganisationer og virksomheder om at dæmpe aggressiviteten i markedsføringen af lån og kreditter.
  • Virksomheder er forpligtet til at undersøge, om modtagere af direkte markedsføringsmateriale har frabedt sig dette via Det Centrale Personregister.

Forbrugerombudsmandens vurdering

  • Forbrugerombudsmanden har gennemgået låneudbyderens markedsføringsmateriale.
  • Materialet indeholder de nødvendige oplysninger for at forstå henvendelsen.
  • Låneudbyderen har erklæret at være opmærksom på og overholde reglerne i Markedsføringsloven om direkte markedsføring.

Afgørelse

Forbrugerombudsmanden fandt ikke grundlag for at forbyde låneudbyderens markedsføringsmateriale, da det indeholder de nødvendige oplysninger for at forstå henvendelsen. Låneudbyderen har desuden oplyst, at de er opmærksomme på reglerne i Markedsføringsloven om direkte markedsføring og bestræber sig på at overholde disse.

Lignende afgørelser