Command Palette

Search for a command to run...

Manglende oplysning om samlet pris ved markedsføring af tillægsprodukt

Dato

4. januar 2011

Afgørelsestype

Priser og besparelsesudsagn

Fuld sag

Emner

Forbrugerombudsmandens øvrige sager

En bredbåndsudbyder tilbød et tillægsprodukt til kunder, der allerede havde kabel-tv. Udbyderen oplyste mindsteprisen for tillægsproduktet, men ikke den samlede mindstepris for både bredbånd og kabel-tv.

Problemstilling

  • Udbyderen argumenterede for, at det var umuligt at oplyse en samlet pris, da prisen for kabel-tv varierede.

Forbrugerombudsmandens vurdering

Afgørelse

Forbrugerombudsmanden konkluderede, at bredbåndsudbyderen ikke overholdt kravene i Markedsføringsloven § 13, stk. 2. Udbyderen havde markedsført et tillægsprodukt uden at oplyse et tilstrækkeligt beregningsgrundlag for den samlede pris, da prisen for den underliggende kabel-tv-forbindelse varierede fra kunde til kunde. Forbrugerombudsmanden påpegede, at beregningsgrundlaget skulle fremgå ligeså tydeligt som en samlet pris ville have gjort, jf. Markedsføringsloven § 13, stk. 1.

Lignende afgørelser