Vildledende markedsføring af prisgaranti ved drift af to internetbutikker med forskellige priser
Dato
14. juli 2014
Afgørelsestype
Fuld sag
Emner
En erhvervsdrivende drev to internetbutikker med dyreartikler, hvor den ene butik havde lavere priser end den anden. Den erhvervsdrivende markedsførte en prisgaranti i den dyre butik.
Forbrugerombudsmandens vurdering
Forbrugerombudsmanden vurderede, at markedsføringen af prisgarantien var problematisk, da den erhvervsdrivende ikke bestræbte sig på at holde priserne på niveau med markedets laveste priser, jf. retningslinjer for prismarkedsføring pkt. 28.7.
Forbrugerombudsmanden fandt det vildledende at markedsføre en prisgaranti i en internetbutik, når den erhvervsdrivende vidste, at de samme produkter var billigere i en anden internetbutik, især når den erhvervsdrivende selv drev begge butikker.
Afgørelse
Forbrugerombudsmanden vurderede, at den erhvervsdrivendes markedsføring af en prisgaranti var vildledende, da den erhvervsdrivende selv drev en billigere internetbutik med de samme produkter. Da den erhvervsdrivende ophørte med at markedsføre prisgarantien, afsluttede Forbrugerombudsmanden sagen.
Lignende afgørelser