Teleselskab tilbagebetaler uretmæssigt opkrævet gebyr for abonnementsskifte
Dato
26. marts 2014
Afgørelsestype
Fuld sag
Emner
Sagen omhandler et teleselskab, der opkrævede et engangsbeløb på 299 kroner for skift af abonnement, uden at have oplyst kunderne om dette gebyr.
Sagens omstændigheder
- En kunde klagede til Forbrugerombudsmanden over at være blevet opkrævet et gebyr for abonnementsskifte, som vedkommende ikke var blevet informeret om.
- Teleselskabet erkendte, at der var sket en fejl, og at i alt 397 kunder var blevet opkrævet det pågældende beløb.
- Teleselskabet tilbagebetalte efterfølgende i alt 118.703 kroner til de berørte kunder.
Afgørelse
Forbrugerombudsmanden konstaterede, at teleselskabet havde opkrævet et engangsbeløb for abonnementsskifte, som kunderne ikke var blevet oplyst om. Da teleselskabet erkendte fejlen og tilbagebetalte det opkrævede beløb til de berørte kunder, afsluttede Forbrugerombudsmanden sagen uden yderligere tiltag.
Lignende afgørelser