LBK nr 1050 af 17/09/2024
Transportministeriet
Privatvejsloven § 73
Kommunalbestyrelsen skal offentliggøre en påtænkt beslutning om nedlæggelse eller omlægning af vejen eller dele af den. Beslutningen skal samtidig meddeles til
-
ejere af ejendomme, der grænser til vejen,
-
ejere af ejendomme, hvis adkomst eller rettigheder til vejen er tinglyst, og
-
ejere af andre ejendomme, som må antages at have vejret til vejen.
Stk. 2. I meddelelserne skal kommunalbestyrelsen give en frist på mindst 8 uger til at fremkomme med indsigelser og ændringsforslag. Meddelelserne skal indeholde oplysning om indholdet af § 72, stk. 2, og § 75. Hvis kommunen ikke selv har rejst spørgsmålet om vejens nedlæggelse eller omlægning, skal meddelelserne også indeholde oplysning om indholdet af § 76.
Stk. 3. Afgørelse kan først træffes, når fristen i stk. 2 er udløbet.