LBK nr 1245 af 28/11/2024
Børne- og Undervisningsministeriet
Friskoleloven § 1a
Skolen fastsætter slutmål for de fagområder, som folkeskolens fagkreds naturligt kan opdeles i, og for folkeskolens obligatoriske emner.
Stk. 2. Skolen udarbejder undervisningsplaner for de fagområder og emner, der er nævnt i stk. 1. Undervisningsplanerne skal angive udviklingen hen mod slutmålene, beskrive, på hvilke klasse- eller alderstrin der arbejdes med de forskellige fagområder og emner, samt beskrive, hvorledes det samlede undervisningstilbud giver mulighed for alsidig personlig udvikling.
Stk. 3. Skolen fastsætter mål for undervisningen i dansk, regning/matematik, engelsk, geografi, biologi og fysik/kemi på bestemte tidspunkter i det samlede undervisningsforløb (delmål).
Stk. 4. I det omfang skolen ikke har fastsat slutmål, jf. stk. 1, og delmål, jf. stk. 3, der står mål med, hvad der almindeligvis kræves i folkeskolen, gælder de kompetencemål og færdigheds- og vidensområder (Fælles Mål), der er fastsat for undervisning i folkeskolen.
Stk. 5. For en nyoprettet skole skal de i stk. 1-4 nævnte krav være opfyldt senest den 1. januar i det første skoleår.
Lov om ændring af lov om folkeskolen, lov om erhvervsuddannelser og forskellige andre love (Folkeskolens kvalitetsprogram m.v.)
Dato
30. december 2024
Ministerium
Børne- og Undervisningsministeriet
Kort navn
LOV nr 1659 af 30/12/2024
@@ -5,14 +5,14 @@
|
|
5 |
Skolen udarbejder undervisningsplaner for de fagområder og emner, der er nævnt i stk. 1. Undervisningsplanerne skal angive
|
6 |
udviklingen hen mod slutmålene, beskrive, på hvilke klasse- eller alderstrin der arbejdes med de forskellige fagområder og emner,
|
7 |
samt beskrive, hvorledes det samlede undervisningstilbud giver mulighed for alsidig personlig udvikling.
|
8 |
|
9 |
Stk. 3.
|
10 |
Skolen fastsætter mål for undervisningen i dansk, regning/matematik, engelsk, geografi, biologi og fysik/kemi på bestemte
|
11 |
tidspunkter i det samlede undervisningsforløb (delmål).
|
12 |
|
13 |
Stk. 4.
|
14 |
I det omfang skolen ikke har fastsat slutmål, jf. stk. 1, og delmål, jf. stk. 3, der står mål med, hvad der almindeligvis kræves i
|
15 |
-
folkeskolen, gælder de kompetencemål
|
16 |
|
17 |
Stk. 5.
|
18 |
For en nyoprettet skole skal de i stk. 1-4 nævnte krav være opfyldt senest den 1. januar i det første skoleår.
|
|
|
5 |
Skolen udarbejder undervisningsplaner for de fagområder og emner, der er nævnt i stk. 1. Undervisningsplanerne skal angive
|
6 |
udviklingen hen mod slutmålene, beskrive, på hvilke klasse- eller alderstrin der arbejdes med de forskellige fagområder og emner,
|
7 |
samt beskrive, hvorledes det samlede undervisningstilbud giver mulighed for alsidig personlig udvikling.
|
8 |
|
9 |
Stk. 3.
|
10 |
Skolen fastsætter mål for undervisningen i dansk, regning/matematik, engelsk, geografi, biologi og fysik/kemi på bestemte
|
11 |
tidspunkter i det samlede undervisningsforløb (delmål).
|
12 |
|
13 |
Stk. 4.
|
14 |
I det omfang skolen ikke har fastsat slutmål, jf. stk. 1, og delmål, jf. stk. 3, der står mål med, hvad der almindeligvis kræves i
|
15 |
+
folkeskolen, gælder de kompetencemål (Fælles Mål), der er fastsat for undervisning i folkeskolen.
|
16 |
|
17 |
Stk. 5.
|
18 |
For en nyoprettet skole skal de i stk. 1-4 nævnte krav være opfyldt senest den 1. januar i det første skoleår.
|
Ændringer
Nr 1: | I § 1 a, stk. 4, udgår »og færdigheds- og vidensområder«. |