LBK nr 1299 af 08/11/2023
By-, Land- og Kirkeministeriet
Bekendtgørelse af lov om menighedsråd § 42b
Et eller flere menighedsråd og provstiudvalget i samme provsti kan indgå aftale om samarbejde om løsning af opgaver vedrørende følgende:
-
Fælles administration, herunder personregistrering og regnskabsopgaver.
-
Fælles personaleadministration, herunder rekrutteringstiltag og hr-rådgivning.
-
Bygningsvedligeholdelse og drift, herunder af præsteboliger.
-
Bygningsteknisk rådgivning.
-
Skole-kirke-samarbejde.
-
Kommunikation.
Stk. 2. Samarbejdet organiseres ved en bestyrelse med repræsentanter fra både menighedsråd og provstiudvalget.
Stk. 3. De nærmere bestemmelser om samarbejdet optages i en vedtægt, der offentliggøres på stiftets hjemmeside.
Stk. 4. Vedtægten skal indeholde oplysninger om, hvilke menighedsråd og hvilket provstiudvalg der deltager i samarbejdet, hvad samarbejdet vedrører, finansieringen af samarbejdet, tilsyn, vilkår for andre menighedsråds optagelse i samarbejdet, afgørelse om uenighed om vedtægtens fortolkning og vilkår for ophævelse af samarbejdet og om, hvor vedtægten er offentliggjort, og hvorfra den kan rekvireres.